Monday, August 11, 2008

Det tomma rummet

.... finns i mitt huvud. Jag har börjat jobba igen. Hårt direkt, obarmhärtigt! Huvudet ekar tomt som en katedral. Jag hoppas på fantasifulla natt drömmar, men då sover jag så tungt att allt är kolsvart. Jag läser en meningslös bok för bokklubben och har inget roligt att berätta. Men jag är ok, oavsett tomheten i huvudet och i själen. Jag kör på och hinner skratta med kollegorna, med Mats och med mina vänner.

La testa è vuota e eca come una cattedrale. Ho ripreso il lavoro, subito a piú non posso, senza pietá! La sera spero perlomeno in sogni colorati ma dormo cosí profondamente che tutto è nero come il catrame. Sto leggendo un libro senza senso per il circolo di lettura e non ho nulla di simpatico da raccontare. Nonostante il vuoto nella testa e nell'anima riesco a ridere ogni giorno con i miei colleghi, con Mats, con gli amici.

My head is as empty and echoing as a cathedral. I have gone back to work, tough straight away, loads to do, merciless! In the evenings I hope in colorful dreams but I sleep so deep that everything is pitch dark. I am reading a meaningless book for the book club and cannot figure out anything of interest to share. In spite of the emptiness in my head and soul I manage a good laugh everyday, with my collegues, with Mats, with friends.

1 comment:

Olga said...

Hoppas sommaren bjöd på vila och spännande tankar!