Friday, June 6, 2008

Grattis Sweden!







Today is Sweden's national day. I must say that I am quite happy to have had the chance in my one life to learn to know and appreciate this country. I have learnt so much here. Therefore, congratulations Sweden. Try to become a little bit more open-minded and a little less suspicious of others, but keep your awe for nature, for simplicity and keep on nurturing your language!


I dag är det Sverige's nationaldag. Jag är nog glad att jag fick möjligheten att lära känna detta land under mitt enda liv på jorden. Jag uppskattar Sverige och trivs här. Jag har lärt mig så mycket i det här landet. Därmed, grattis Sverige! Försök att öppna upp lite mera och att vara mindre misstänksam mot andra. Men behåll din kärlek för naturen, för enkelheten, och fortsätt att vörda ditt vackra språk.

Oggi è la festa nazionale della Svezia. Sono contenta di aver avuto la possibilitá di conoscere questo paese nella mia unica vita sulla terra. Apprezzo la Svezia e mi piace vivere quí. Ho imparato moltissimo da questa gente. Quindi, auguri Svezia! Cerca di aprirti un poco di piú e di essere meno sospettosa degli altri, ma mantieni la tua passione per la natura e per le cose semplici, e continua a proteggere la tua bella lingua.

No comments: